Як зробити офіс більш eco-friendly: досвід українських IT компаній

Green offices

Українські IT-компанії запускають всесвітньо відомі продукти, підкорюють нові ринки, завойовують нових користувачів і діляться експертизою. Це круто! А ще крутіше робити це з турботою про природу. Команда «Сортуй» вирішила поцікавитись у колег по цеху, чи замислюються вони над проблемами довкілля, як роблять офіс зеленішим і долучають команду до екоініціатив?

Ми запитали 7 українських IT компаній про те, як у них в офісі справи з зеленими ініціативами: чи сортують вони сміття, якими лампами освітлюють простір, чи збирають батарейки, і чим з власного досвіду хотілося б поділитися.

Компанії, які поділилися своїми екозвичками та думками:

Дякуємо за ваші коментарі та небайдужість!

Сортування

Насправді багато компаній опікуються тим, куди після використання підуть папір, кавові горнятка, бокси з-під їжі та інше паковання. У більшості офісів заведено сортувати сміття і встановлювати окремі контейнери для скла, тетрапаку, металу та пластику (це не може не тішити :)). Уявіть, у 2020 році команда SoftServe передала на переробку 12 000 кг макулатури!

Цікаво, що ініціативи з сортування відходів часто йдуть від співробітників компаній, які звикли сортувати сміття вдома і намагаються прищепити цю культуру в офісі. Але не всім зміни даються легко, дехто губиться і стикається з труднощами, тому деякі компанії у пошуку розв’язання проблеми занурилися глибше.

“Якщо хтось помилився, це фіксується фотографією, яка потрапляє до загального чату з поясненнями, куди та як цей тип сміття слід викидати” — ділиться досвідом компанія Gismart.

Sort Сортувальна станція в офісі компанії Gismart

Власне, через схожу проблему з’явився і застосунок “Сортуй”, який було створено на одному з хакатонів компанії MacPaw. Місія додатку - полегшити процес сортування для новачків у цій справі.

А завдяки IT-спеціалістам-волонтерам з SoftServe передавати відсортоване сміття на переробку буде ще легше - SoftServe Lviv IT Academy працює над створенням застосунку для ГО “Україна без сміття”, що допоможе користувачам викликати кур’єра та передавати пластик поштою.

Утилізація небезпечних відходів

Також компанії опікуються утилізацією небезпечних відходів. Наприклад SoftServe, MacPaw та GlobalLogic підтримують ініціативу “Батарейки, здавайтеся!”, які збирають батарейки по всій Україні і відправляють їх на переробку в Європу, бо в Україні поки така переробка неможлива.

“Ми налагодили комплексну утилізацію небезпечних відходів. Це комп’ютерна техніка, батарейки та інші пристрої, які вийшли з ужитку та потребують спеціальної утилізації, адже можуть містити певні токсичні чи вибухонебезпечні елементи”, — кажуть у компанії SoftServe.

В офісі компанії MacPaw також збирають відпрацьовані ртутні лампи, електронне сміття і навіть протерміновані медичні препарати.

Повторне використання техніки

50 мільйонів тонн електронних товарів, які щороку опиняються на сміттєзвалищах по всьому світу — тривожний дзвіночок про те, що саме час замислитися не лише над утилізацією техніки, а й над її повторним використанням.

“Ми в компанії використовуємо підходи перевикористання техніки — віддаємо техніку на благодійність та займаємось її продажем на внутрішньому маркетплейсі, аби мінімізувати відходи”, — коментують у SoftServe. Друге життя старій техніці також дарують компанії Beetroot та MacPaw.

Класний приклад того, як не викидати техніку на сміттєзвалища, а використовувати в освітніх цілях — музей техніки Apple у Києві*. У 2017 компанія MacPaw анонсувала відкриття музею вінтажних Mac-комп’ютерів у своєму офісі. На той час колекція налічувала близько 70 експонатів, які компанія купила на аукціоні легендарного сервісного центру Tekserve в Нью-Йорку. За 4 роки виставку з екскурсією відвідало понад 500 школярів. Згодом MacPaw придбала унікальну збірку техніки Apple у приватного польського колекціонера, значно збільшивши колекцію, і вже скоро світ побачить новий музей техніки Apple.

Apple Museum Музей техніки Apple в офісі MacPaw

Транспорт

Все більшу популярність серед співробітників компаній набувають велосипеди, які вважаються найекологічнішим видом транспорту. Цього року в компанії MacPaw з’явилися корпоративні велосипеди, якими може скористатися будь-хто з команди для активного відпочинку, подорожі на обід або додому.

У Smart Project спеціально для співробітників, які дістаються офісу велосипедом, створили паркувальні місця. Також велопарковки та можливості для зарядки електротранспорту є у більшості локацій Beetroot. У рамках освітньої екологічної гри, яку Beetroot проводив для своїх консультантів, одним з челенджів було дістатися офісу Beetroot без авто чи громадського транспорту.

Для подорожей усередині країни компанія Beetroot заохочує консультантів обирати автобус, потяг, або будь-який інший альтернативний літаку вид транспорту. У закордонні відрядження консультанти також намагаються діставатися потягом, а якщо маршрут цього не дозволяє — обирають прямі перельоти.

Організація офісного простору

“Своїм прикладом ми прагнемо показати, що бізнес не тільки може, але й має бути екологічним. Наприклад, у кухнях в нас встановлено посудомийні машини та touchless-крани. Це допомагає економніше використовувати воду. До споживання електроенергії ми також підходимо свідомо — в усіх локаціях замінили звичайні лампи на LED-аналоги”, — кажуть у компанії GlobalLogic.

Дійсно, посудомийні машини потребують значно менше води для миття посуду, ніж звичайне миття руками. Одна сучасна сертифікована посудомийна машина здатна зберегти близько 23 тисяч літрів на рік. А LED лампи витрачають на 85% менше електроенергії, ніж звичайні лампи розжарювання, і на 50% менше у порівнянні з енергоощадними та люмінесцентними лампами.

Пластикових стаканчиків для кави в офісах намагаються позбутися всі.

У компанії Smart Project кожен новачок отримує бокс з подарунками, серед яких обов’язково є чашка. Від використання паперових стаканчиків повністю відмовилися й офіси MacPaw та MobiDev, в останньому співробітникам також дарують екогорнятка.

А в Beetroot повністю відмовились від паперового документообороту і набули статусу CO2-нейтральної організації. “Це означає, що ми реєструємо власний вуглецевий слід, а потім компенсуємо його через висадку дерев”, — кажуть у компанії.

Організація заходів

“Будь-які заходи і свята ми намагаємось організувати у найбільш сталий спосіб: звертаємо особливу увагу на паковання, намагаємося мінімізувати використання одноразового посуду і декору. Звісно, працюємо і над оптимізацією меню, надаємо перевагу вегетаріанським стравам і птиці, намагаємося зменшити кількість відходів”, — кажуть у Beetroot.

У компанії SoftServe розробили внутрішню інструкцію для бренд-менеджерів щодо low-waste підходу до організації внутрішніх та зовнішніх заходів та виробництва корпоративних подарунків.

У Beetroot та MobiDev цього року святкували екологічний Геловін. “Це свято взагалі продукує багато сміття: одноразових прикрас і костюмів. Ми ж запропонували зробити костюми з вторинної сировини, з неї ж був же зроблений святковий декор”, — розповідає команда Beetroot.

Святкування у MobiDev проходило під гаслом «The Horror Of Our Life»: декорації та активності були сплановані таким чином, щоб привернути увагу до проблеми забруднення навколишнього середовища.

Horror Декорації до святкування Геловіна в офісі Mobidev

Популяризація культури прибирання

Класно, що компанії створюють ініціативи, які покликані прищеплювати людям нову культуру та з часом поширюються далеко за межі офісу.

Чудовий приклад – екологічна відеокампанія “Помста сміття” (The Revenge of the Junk) від MacPaw. Головним героєм відео став Junkman, чий костюм був створений з декількох кілограмів сміття. Іншими героями ролику були випадкові перехожі на вулицях та в парках Києва.

Відеокампанія “Помста сміття” була створена у рамках проєкту #CleanMyCity, — це регулярні міські прибирання, організовані компанією у рамках соціальних ініціатив MacPawCares, коли спеціалісти компанії збираються разом та прибирають міські простори, а також запрошують доєднуватись колег по цеху. Загалом, до челенджу #CleanMyCity вже долучилися 14 інших компаній, а компанія MacPaw розширила географічні кордони челенджу і прибирала Карпати (#CleanMyCarpathians), та Кінбурську косу (#CleanMySea).

Field

А львівська команда інженерів Global Logic, зробила безкоштовний інтерактивний екозастосунок EcoHike, мета якого – зробити Україну чистішою. З його допомогою на інтерактивній мапі можна позначити засмічену ділянку, створити власну подію з прибирання, долучитися до вже створеної іншими активістами чи компаніями акції та поділитися успіхами в соцмережах. Цього року з його допомогою понад 300 тис. українців очистили 3945 локацій у 24 областях та 632 населених пунктах.

Захист довкілля - пріоритет для міленіалів

Згідно з дослідженням Deloitte, у 2020 році питання зміни клімату та захисту довкілля були головними для міленіалів. Із приходом пандемії їх витіснили занепокоєння проблемами здоров’я та можливість втрати роботи. Проте захист довкілля все ж залишається одним із пріоритетів для молодого покоління, а значить дедалі більше уваги буде приділятися зеленим ініціативам в офісах України та по всьому світу.

* Музей, що розташовується на території MacPaw, є незалежним (не має стосунку до Apple Inc.), та не був авторизований, спонсорований чи іншим чином схвалений Apple Inc.
Author's Photo
Олександра Червинська
Екоактивістка
Close